به شهر بهشت خوش آمدید

همه چیز بدون دردسر

به شهر بهشت خوش آمدید

همه چیز بدون دردسر

فوق العادست

وقتی این فیلمو دیدم واقعا دلم میخواست هر کاری بکنم تا بتونم داشته باشمش.از یک کمپانی با این درجه ی نه چندان بالا واقعا این ماشین بعیده! حیف که قیمتش خیلی خیلی بالاست ولی گفته میشه اصلا سودی برای این شرکت نمیاره چون خیلی خرجش کردن

کانسپت دو نفره Lexus برای نشان دادن قدرت طراحی Lexus برای بازار آمریکاست. علاوه بر آمریکا، تویوتا در اروپا نیز Lexus را ارائه می کرده و به طبع این کانسپت به رخ کشیدن قدرت طراحی Lexus به اروپائیان نیز خواهد بود.... در این پست شما شاهد تست این خوردوی زیبا در برنامه TopGear خواهید بود.... به جرات می توان گفت که این فیلم یکی از بهترین تستهای انجام شده در برنامه TopGear هست .. این فیلم فوق العاده رو از دست ندید!

(با کیفیت HD )

لینک مستقیم:

این خودرو در واقع از سبک جدید طراحی Lexus یعنی L-Finesse بهره برده و به نظر می رسد که این راه و روش آینده طراحی تویوتا و Lexus خواهد بود. شاید به زبانی ساده L-Finesse را بتوان متفاوت بودن معنی کرد چون Lexus معتقد است که شما باید قادر باشید خودرو ها را در جاده از هم تشخیص دهید، هر چند که واژه Finesse بمعنای ظرافت است. مدیر تویوتا این استراتژی را سادگی و ظرافت تعبیر میکند و بیان میکند که این همان چیزی است که یک اسپرت باید باشد.

به دلیل اینکه تویوتا از فروش Lexus در اروپا و بخصوص انگلستان خیلی راضی بوده است، این خودرو در مرکز طراحی تویوتا در اروپا طراحی شده. در مقام مقایسه طول آن 50 میلیمتر کوتاهتر از پورشه 911 بوده اما فاصله بین محورها حدود 228 میلیمتر بیشتر است و با داشتن ارتفاعی معادل 1219 میلیمتر تقریبا هم ارتفاع فراری F430 بوده و همچنین با پهنای 1854 میلیمتر، تقریبا مابین مرسدس SL55 و آستون مارتین DB9 قرار دارد.
در کابین این خودرو شما تعداد بسیار کمی کلید کنترل و دکمه مشاهده خواهید کرد که تمامی کارهای خودرو را انجام خواهند داد، بدون اینکه از اختراع ب ام و یعنی iDrive و یا سیستم MMI آئودی استفاده شده باشد.

برای خرید یک لکسوس LFA باید پولدارتر از خریدار یک فراری باشید؟؟؟ $400,000 برای این خودرو زیاد است
خودروی که با اسپرت ها رقابت می کند از کمپانی که به راحتی و بی صدا بودن شهرت پیدا کرده !


برنامه ساخت LFA در واقع برنامه ای برای کشف فناوری های نو بخصوص در ساخت فیبر کربن است این برنامه از سال 2000 شروع شد اولین بار کانسبت آن در دیترویت در سال 2005 نشان داده شد سپس یک نسخه سقف روباز در دیترویت در سال 2008 ظاهر شد و بلاخره برنامه تولید آن در دسامبر 2010 فقط با 500 دستگاه آغاز خواهد شد

با وجودی که این ماشین گران قیمت است اما لکسوس معتقد است که با این قیمت خودروی است که پولتان را هدر نمی دهد چرا که با آخرین تکنولوژی و سطح عملکر بهینه و منحصر به فرد است شاسی و بدنه عمدتا از کربن ساخته شده است یا کامپوزیت فیبر ، درست مانند انزو یا مک لارن مرسدس وزن لکسوس با 1480 کیلو گرم کمی کمتر از Corvette ZR1 است

موتور 4.8 لیتری 10 سیلندر با قدرت 553 اسب بخار در 8700 دور در دقیقه است و حداکثر گشتاور 480 نیوتون متر در 6800 دور در دقیقه که 90 درصد آن قابل دستیابی از 3700 تا 9000 دور بر دقیقه است

ترمز ها سرامیکی Brembo متشکل از دیسک های 15.4 اینچ و شش پیستون جلو نشسته ، با 14.2 اینچ - دیسک و چهار پیستون در عقب. در کنار رینگ های 20 اینچی BBS با لاستیک 265/35 در جلو و 305/30 عقب از نوع Bridgestone

به گفته رئیس مهندس Haruhiko Tanahashi ، از مزایای استفاده از فیبر کربن برای بدنه این است که امکان ایجاد لبه های بسیار تیز که در بهبود عملکرد آیرو دینامیک LFA نقش مهمی داشته را فراهم کرده LFA دارای ضریب آیرودینامیک 0.31cd می باشد و Tanahashi می گوید که ماشین تولیدی downforce بیش از هر یک از رقبای خود دارد .
خیابان ها اتوبان ها همه در تسخیر این موشک مطلق است لکسوس ادعا می کند شتاب 0-20 مایل 0-100 کیلومتر بر ساعت این خودرو 3.7 ثانیه و حداکثر سرعتش 202 مایل بر ساعت یا 325 کیلومتر بر ساعت است کاملا قابل باور است با توجه به قدرت LFA نسبت به وزن 5.9 پوند بر اسب بخار. (نسبت ZR1 سبک است 5.3)نزدیکترین رقیب لکسوس فراری 599GTB است
موتور این خودرو که بر مبنای موتور فرمول یک طراحی شده دارای سوپاپ و شاتون تیتانیوم است در کنار استفاده از کربن و سیلیکون در آن همینطور در ساخت شاسی بطور چشمگیر از فیبر کربن استفاده شده در کنار آلومینیوم کمپانی مدعی است استفاده از الومینیوم بجای کربن 221 پوند وزن خودرو را افزایش می دهد شصت و پنج درصد از ساختار بدنه از فیبر کربن ساخته شده است ، با باقی مانده 35 درصد آلومینیوم است.

نوع خودرو : موتور جلو دیفرانسیل عقب 2 نفره 2 در کوپه
قیمت پایه : $350,000
نوع موتور : 40 سوپاپ 10 سیلندر
حجم سیلندر :4805cc
درجه کمپرس: 12.0:1
قدرت‌ :553 HP در 8700
گشتاور : 480 NM در 6800
کد موتور: 1LR-GSE
دور موتور قرمز: 9000
آلایندگی : یورو5
جعبه دنده : 6 سرعته اتوماتیک-دستی
شتاب 0-100 کیلومتر 3.7 ثانیه
شتاب 0-60 مایل 3.5 ثانیه
400 متر :11.8 ثانیه
حداکثر سرعت:202 mph (325 km/h)
مصرف سوخت :14/20 mpg

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد